Alla inlägg den 8 februari 2007

Av Kittycat - 8 februari 2007 23:17

Gentleman [jä'ntelman; eng. uttal dje'ntlm-on], pl. Gentlemen, ett något föråldrat uttryck om en väluppfostrad man, en person som i fråga om vanor, kläder, språkbruk och allmänt beteende uppför sig på det sätt som tidigare var en norm i högre samhällsklasser; en väluppfostrad man som utmärker sig genom artig uppmärksamhet speciellt gentemot kvinnor; i äldre bemärkelse, en förmögen person med fina anor; i plural används ordet bland annat vid artigt tilltal och för att skilja herrar från damer.

Av Kittycat - 8 februari 2007 19:26

jag är fortfarande upprörd på feministerna som tycker synd om kvinnorna som går lättklädda och de som viker ut sig. och menar att deras självdistans är lika med noll och att de bara hamnar i underläge, för sexualitet och självdistans, respekt och underläge är helt olika saker. En kvinna ska kunna vara hora men för den delen ha en stor respekt för sig själv. En kvinna ska få klä sig hur hon vill utan att behöva oroa sig för att någon av hennes eget kön (som förövrigt borde skydda henne när männen är så mycket högre upp på maktskalan än hon själv) ska hoppa på henne, och ömka henne för någonting som hon verkligen vill göra. För vad vet den där feminism jäveln som sitter och gormar om att alla kvinnor som gör utvik, eller alla unga tjejer som klär sig lätt inte har någon självrespekt, egentligen rätt att säga till om? Sen när ingick det i feminism att dölja sin sexighet? Kan man inte vara feminist och sexig längre? Måste man ha kjolen nere till knäna och tröjan upp till halsen för att vara feminist? Jag skulle tycka att det var mycket coolare med en feminist som klädde sig så som hon ville ha kläderna på sig, inte som resten av feministerna vill ha hennes kläder. Jag är faktiskt uppriktigt trött på alla feministjävlar som tror att det går ut på att inte visa sin kropp (för det kan ju männen tycka om) och att vi helt plötsligt ska tycka att männen är så mycket sämre än kvinnorna. Jag är så jävla kajko på att vi aldrig kan hålla oss till mitt emellan, och att människor inte kan ha samma värde, antingen ska kvinnorna vara bättre och männen sämre, eller tvärt om.nä nu ska jag prata med Alice på msn. för hon är sugarheartpuss

Av Kittycat - 8 februari 2007 17:05

Jag undrar vad som egentligen har hänt, vart människors speciellt kvinnors självrespekt har tagit vägen. Vi verkligen formar oss efter det manliga könet, säger någon ute på stan om att man är sexig, eller om man har en för urringad tröja på sig blir mamma arg och skriker att det är minnsann inte så hon har uppfostrat oss. Nej, det är det inte. Vi uppfostras att dölja hur sexig en ung kvinnas kropp verkligen kan vara, och de tjejerna som inte döljer det blir kallade horor av "feministerna". Men det är inte det som feminism handlar om, nej det handlar om ett jämnställt samhälle, där alla är lika.Inte att männen ska kunna visa sin högre ställning i samhället och könsstrukturerna genom att säga att man är sexig, och att han får ta på en bara för att man är utmanat klädd. Speciellt minns jag dom gångerna som Alice blivit taffsad på, och hur arg hon har blivit, män som är minst fyrtio år äldre än henne, som lägger handen på hennes rumpa när hon går förbi.vad ger dem rätt att göra det? Varför gör dom ens det. Jag antar att dem gör det för att visa makt, eller för att Alice hade övertaget - hon var mycket sexigare än honom. Alice är bra, hon vägrar att ta på sig någon hora-ettiket bara för att hon har kjol på sig. Alice ska få klä sig hur hon vill, tända på vem hon vill och fan ha sex med vem hon vill. Utan att gammla gubbar får taffsa på henne. Usch jag är upprörd, och inlägget gick för djupt så jag tänker avsluta här utan att förklara vad jag försöker få fram. PUSSHEJ SUGARHEARTS

Av Kittycat - 8 februari 2007 14:01

Nationella provet i svenska.det var bra, eller det gick bra snarare. meooww.jag satt och skrev i en och en halv timme a lá 4 sidor. Det blir nog godkännt ialla fall.hihi och sen kom sockersöta Alice tillbaka till skolan, (jag har längtat ihjäl mig, men idag har vi värsta inte umgåtts så mikket, men imorgon ska jag umgås med henne hela sötadagen)och hon hade köpt ett hellokitty läppglans som är lika med ÄLSKA!. Jag blir nästan rörd, hon bara köpte den åt mig, för att hon bara tänkte på mig när hon såg den. Då ville jag ge henne alla världens teér, någon gång ska jag bjuda henne på Cafe 60, så kan hon välja emellan 80 olika te smaker. Jag måste bara samla ihop lite pengar, först.Och en annan bra sak är att jag har kramat Llyn 4;a gånger idag. sötfuck pusshej på sugarhearts

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

-
 fuck
 scumbag
 dirtfag
 traschan
 attentionwhore
 candycunt
 punchingball

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards